English
法政大学 
人間環境学部 
人間環境学科 

教授 
ストックウェル エスター 
ストックウェル エスター 
STOCKWELL Esther 



出力する項目だけ表示しています。
更新日:2016/11/17 

経歴
ボンド大学大学院 コミュニケーション・メディア研究科 研究員  1997/01/01-2001/12/31 
ボンド大学人文社会科学部 非常勤講師  1999/01/01-2000/12/31 
立命館大学 経営学部 非常勤講師  2003/04/01-2005/03/31 
東京工科大学 メディア学部 非常勤講師  2005/04/01-2006/03/31 
法政大学 人間環境学部 専任講師  2006/04-2010/03 
法政大学 人間環境学部 准教授  2010/04-現在 

学歴
ボンド大学大学院  コミュニケーション・メディア研究科  マスコミュニケーション  博士前期  1998/12/31  修了  オーストラリア 
クィーンズランド大学大学院  ジャーナリズム研究科  ジャーナリズム  博士後期  2003/12/31  その他  オーストラリア 
RMIT大学大学院  応用コミュニケーション研究科  ジャーナリズム  博士後期  2006/11/30  修了  オーストラリア 

学位
修士号  ボンド大学大学院  1998/12/31 
博士号  RMIT大学大学院  2006/11/30 

研究分野
マスコミュニケーション教育学 
異文化コミュニケーション教育学 

受託・共同・寄附研究実績
東京における大学生のメディアに対する信頼度と好み  2006-2007  その他 
The relationship between newspaper credibility and reader attitude  2001-2004  寄附研究 
詳細表示...

著書
The relationship between newspaper credibility and reader attitude  VDM出版社  2010/01/15  978-3-6392-2380-4  Given that much of what we know of the world around us comes directly from the media, as receivers of messages from the media we realise how important the credibility of a news source is. Early studies argued that a high credibility source is more effective in causing attitude change than a low credibility source, while later research has indicated other factors also have an important mediating effect on the impact of source credibility. Credibility is highly situational and changes depending on news receivers' perceptions, where their individual differences and their knowledge about the media and the topic could contribute to their evaluation of source credibility. In addition, the importance of the issue in the media, the controversiality of the issue, and receivers' involvement with the issue have also been shown to affect their evaluation of source credibility. This book explores the various complexities involved in the relationship between media credibility and attitude formation by examining the characteristics that play a role in making a news source credible to readers, and then considering those factors that affect attitude change in receivers of a news message. 
オーストラリア研究 多文化化社会日本への提言  早稲田大学オーストラリア研究所編  54-79  オセアニア出版社  2009/08/01  978-4-8720-3104-1 
詳細表示...

論文
研究論文(学術雑誌)  単著  Using web-based exploratory tasks to develop intercultural competence in a homogenous cultural environment  Innovations in Education and Teaching International  53/ 6, 649-659  2016 
研究論文(学術雑誌)  単著  Investigating authentic cultural education through technology  Proceedings of the ICER 2015 Conference Education Research Institute Seoul National University  2015/10 
研究論文(大学,研究機関紀要)  単著  Promoting students’ cultural context acquisition through Web-based inquiry  Transforming Teaching and Learning through Integrated Learning Environments for 21st Century Learners  679-687  2013/11/01 
研究論文(大学,研究機関紀要)  単著  Developing intercultural competence through Web-based exploration and interaction  Proceedings of the WorldCALL 2013 Conference  2013/08/01 
研究論文(学術雑誌)  単著  Do smart phones affect learners' preferences for language learning  Proceedings of the EuroCALL 2012 Conference  2012/09/01 
詳細表示...

研究発表
口頭発表(一般)  Investigating authentic cultural education through technology  ICER 2015 Conference  2015/10 
口頭発表(一般)  Challenges of Teaching and Researching Intercultural Competence in CALL  EUROCALL2015 Annual Conference  2015/08 
口頭発表(招待・特別)  CALL research associated with culture using technology  International Languages and Culture Research Forum  2015/01 
口頭発表(一般)  Pedagogy of Intercultural communication in foreign language classes  2014 International Conference on Educational Innovation  2014/11 
口頭発表(一般)  Intercultural communication education in a homogenous cultural environment  AsiaCALL International Conference  2014/11 
詳細表示...

受賞
総長賞  1998/12/31 
総長賞  1995/12/31 
詳細表示...

担当授業科目
グローカル・コミュニケーション 
基礎演習 
ヒューマン・コミュニケーション 
マスメディア研究 
英語1 
詳細表示...