English
法政大学
人間環境学部
人間環境学科
教授
ストックウェル エスター
ストックウェル エスター
STOCKWELL Esther
出力する項目だけ表示しています。
更新日:2020/06/29
■
経歴
ボンド大学大学院 コミュニケーション・メディア研究科 研究員 1997/01/01-2001/12/31
ボンド大学人文社会科学部 非常勤講師 1999/01/01-2000/12/31
立命館大学 経営学部 非常勤講師 2003/04/01-2005/03/31
東京工科大学 メディア学部 非常勤講師 2005/04/01-2006/03/31
法政大学 人間環境学部 専任講師 2006/04-2010/03
法政大学 人間環境学部 准教授 2010/04-2017/03
法政大学 人間環境学部 教授 2017/04/01-現在
■
学歴
ボンド大学大学院 コミュニケーション・メディア研究科 マスコミュニケーション 博士前期 1998/12/31 修了 オーストラリア
クィーンズランド大学大学院 ジャーナリズム研究科 ジャーナリズム 博士後期 2003/12/31 その他 オーストラリア
RMIT大学大学院 応用コミュニケーション研究科 ジャーナリズム 博士後期 2006/11/30 修了 オーストラリア
■
学位
修士号 ボンド大学大学院 1998/12/31
博士号 RMIT大学大学院 2006/11/30
■
研究分野
マスコミュニケーション教育学
異文化コミュニケーション教育学
■
受託・共同・寄附研究実績
東京における大学生のメディアに対する信頼度と好み 2006-2007 その他
The relationship between newspaper credibility and reader attitude 2001-2004 寄附研究
詳細表示...
■
著書
The relationship between newspaper credibility and reader attitude VDM出版社 2010/01/15 978-3-6392-2380-4 Given that much of what we know of the world around us comes directly from the media, as receivers of messages from the media we realise how important the credibility of a news source is. Early studies argued that a high credibility source is more effective in causing attitude change than a low credibility source, while later research has indicated other factors also have an important mediating effect on the impact of source credibility. Credibility is highly situational and changes depending on news receivers' perceptions, where their individual differences and their knowledge about the media and the topic could contribute to their evaluation of source credibility. In addition, the importance of the issue in the media, the controversiality of the issue, and receivers' involvement with the issue have also been shown to affect their evaluation of source credibility. This book explores the various complexities involved in the relationship between media credibility and attitude formation by examining the characteristics that play a role in making a news source credible to readers, and then considering those factors that affect attitude change in receivers of a news message.
オーストラリア研究 多文化化社会日本への提言 早稲田大学オーストラリア研究所編 54-79 オセアニア出版社 2009/08/01 978-4-8720-3104-1
詳細表示...
■
論文
研究論文(学術雑誌) 単著 In Principle or in Practice? Investigation of Japanese University Students’ Perceptions and Attitudes Toward Multiculturalism in Japan. Stockwell, E. Journal of International and Intercultural Communication 2020/06/10 1751-3057
10.1080/17513057.2020.1772343
研究論文(学術雑誌) 単著 Teaching culture in foreign language classes Stockwell, E. Foreign Language Education Research 22, 11-23 2018/06 1572-6304
単著 Revisiting WebQuests to develop intercultural communication competence Esther Stockwell International Journal of Technology and Inclusive Education 1196-1205 2018/06
研究論文(学術雑誌) 単著 Using web-based exploratory tasks to develop intercultural competence in a homogenous cultural environment Innovations in Education and Teaching International 53/ 6, 649-659 2016
単著 Challenges of Teaching and Researching Intercultural Competence in CALL Esther Stockwell Proceedings of the EUROCALL2015 Annual Conference University of Padova 122-134 2015/10
詳細表示...
■
研究発表
口頭発表(一般) Investigation Japanese University students’ perception and attitude toward multiculturalism IAIR 2019 Conference 2019/07
口頭発表(招待・特別) Promoting Intercultural Communication Competence through Technology International Conference Korea Communication Association (KCA) 2018/06/09
口頭発表(基調) Teaching culture in Foreign language classes 2017 International Conference Foreign Language Education Research Institute (FLERI) 2017/11/29
口頭発表(一般) Revisiting WebQuests to Develop Intercultural Communication Competence 2017 International Association for Intercultural Education (IAIE) Conference 2017/06
口頭発表(一般) Investigating authentic cultural education through technology ICER 2015 Conference 2015/10
詳細表示...
■
受賞
総長賞 1998/12/31
総長賞 1995/12/31
詳細表示...
■
担当授業科目
グローカル・コミュニケーション
基礎演習
ヒューマン・コミュニケーション
マスメディア研究
英語1
詳細表示...